تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 بازدید : 1155 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

ام کتاب :  راهنمای ساده زبان پاسکال

نویسنده : شرکت پویشگران جوان

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی         

تعداد صفحه :  29

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  181  Kb

توضیحات :  زبان پاسکال یکی از زبانهای پایه برای شروع برنامه نویسی است . به همین  علت اگر میخواهید یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنید باید با یادگیری پاسکال این کار را شروع کنید . این زبان توسط پروفسور نیکلاس ویژت در انستیتو فنی فدرال سوئیس در در اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ مطرح گردید و به افتخار بلز پاسکال دانشمند فرانسوی قرن هفدهم میلادی، پاسکال نامگذاری شده است.پاسکال یک زبان سطح بالا است.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
:: برچسب‌ها: برنامه نویسی پاسکال ,
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 بازدید : 398 نویسنده : محمد زارعی 

تمامی دوستان برنامه نویس توجه  داشته باشن جزوه آموزشی ASP.NETبا تدریس استاد وحید نصیری واز سایت آموزشی پرشیا تهیه شده است وتمامی حقوق این جزوه متعلق به این سایت میباشد.

حجم فایل: 6.86MB  

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , آموزش برنامه نویسی وب سایت , ,
تاریخ : دو شنبه 17 شهريور 1393 بازدید : 351 نویسنده : سجاد علوی 

آموزش تکنولوژی Entity Framework  در ASP.NET

برای دانلود این کتاب آموزشی کلیک کنید .



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: کتب آموزشی تخصصی ,
تاریخ : سه شنبه 5 شهريور 1393 بازدید : 288 نویسنده :  

نام کتاب : آموزش گام به گام طراحی پایگاه داده 

مترجم : حامد نجار پور



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: کتب آموزشی تخصصی ,
تاریخ : چهار شنبه 22 مرداد 1393 بازدید : 4955 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

باسلام و عرض ادب خدمت تمامی دوستان

کتاب زبانهای برنامه سازی تالیف: ترنس دبلیو. پرات - مارون وای. زیلکوویتز

ترجمه: مهندس عین الله جعفر نژاد قمی

به همراه نمونه سوال انتهای هر فصل +پیوست نمونه سوال کنکور سراسری کارشناسی ارشد

رو در دسترس شما قرار دادم مایل بودید میتوانید بر روی نوشته زیر کلیک کرده و کتاب رو به صورت فایل pdf دریافت کنید.

Size:3.3 MB

DOWNLOAD



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 816 نویسنده : سجاد علوی 

رفع مشکل کار نکردن پورت USB

اگر وسیله‌ای را از طریق پورت‌های USB به سیستم متصل کرده‌اید اما هیچ جوابی از سیستم مشاهده نمی‌کنید، روش‌های زیر را امتحان کنید تا احتمالاً در صورت عدم وجود ایرادهای سخت افزاری، مشکل شما حل شود:
* روش اول :
برای اولین قدم شما باید از بسته نبودن پورت USB در منوی Bios (بایوس) سیستم اطمینان پیدا کنید. برای این کار سیستم را Restart نمایید و در حین بالا آمدن کلید Delete یا F2 را فشار دهید تا سیستمBoot شود.
اکنون به صفحه Advanced رفته و در قسمت USB گزینه Porallel و سپس Serial Configuration را انتخاب نمایید. در این قسمت، تمامی گزینه‌ها (پورت‌ها) باید روی Enabled تنظیم شده باشند. اگر این طور نبود، مشکل شما با قرار دادن گزینه Enabled برای آن‌ها، رفع می‌شود.
* روش دوم :
اگر با توجه به روش فوق، تمام پورت‌ها فعال بود و باز USB شما کار نکرد، ممکن است شناخته نشدن پورت‌های USB دلیل بعدی باشد. شناخته نشدن پورت‌ها ممکن است دلایل گوناگونی داشته باشد. اصلی‌ترین عامل، نصب نشدن درایور مربوط به مادربرد یا ناقص نصب شدن آن باشد. البته ممکن است در ابتدا شما درایور را به طور کامل نصب کرده باشید و بعداً قسمت‌هایی از آن حذف یا معیوب شده باشند. برای حل این مشکل، CD/DVD مربوط به درایور مادربرد خود را در سیستم قرار دهید و مجدداً آن را نصب کنید. بهتر است قبل از نصب درایور جدید، درایور قبلی را به طور کامل حذف (Uninstall) کنید.
* روش سوم : بررسی غیرفعال بودن پورت USB در رجیستری

در صورتی که سیستم شما هیچ گونه ارتباطی را از طریق USB با دستگاه‌ها برقرار نمی‌کند؛ این احتمال وجود دارد که مشکلی در رجیستری ویندوز به وجود آمده باشد.

برای بررسی فعال یا غیرفعال بودن پورت های USB در رجیستری، به روش زیر عمل نمایید:

گام اول:عبارت REGEDIT را در کادر Run ویندوز تایپ نموده و ok کنید تا وارد محیط ویرایش رجیستری شوید. برای دسترسی به کادر Run، کلید Win + R را بفشارید.

گام دوم:در کادر سمت چپ رجیستری، به آدرس زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\USBSTOR

گام سوم:اگر مسیر فوق را به درستی پیدا کرده باشید! اکنون در سمت راست پنجره شما، باید کلیدی با نام Startملاحظه شود. دو بار روی آن کلیک کنید تا کادر کوچکی به نمایش در آید.

گام چهارم: در پنجره کوچکی که ظاهر شده و در کادر Value data، باید عدد 3 قرار گرفته باشد. در صورتی که به غیر از این عدد هر عدد دیگری بود، آن را به 3 تغییر دهید و OK نمایید. در پایان باید سیستم را Restart کنید.

 

نکته: اگر می‌خواهید پورت های USB خود را غیر فعال کنید، عدد 4 را در کادر Value data قرار دهید.

 
 


:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 3069 نویسنده :  

این زبان برای اولین بار در اوایل ۱۹۷۰ توسط گروهی به سرپرستی آلن کلمرار در مارسی فرانسه به وجود آمد و اولین سیستم Prolog در سال ۱۹۷۲ توسط کلمرار و فیلیپ راسل توسعه داده شد. با این حال، دیوید اچ دی وارن با ایجاد ماشین خلاصه وارن در اوایل کامپایلر Prolog با نفوذ را نوشت و «Edinburgh Prolog» را تعریف نمود که گویشی است که اساس برای نحو بسیاری از پیاده‌سازی مدرن است. Prolog یکی از زبان‌های برنامه نویسی منطق مرتبه اول بود، و امروزه رایج‌ترین این گونه زبانها باقی‌مانده‌است، همراه با تعداد زیادی از پیاده سازی های آن که به صورت رایگان و تجاری در دسترس هستند. در حالی که در ابتدا با هدف پردازش زبان طبیعی ساخته شد اما به تدریج بخاطر استفاده و پشتیبانی سیستم‌های خبره، بازی‌ها، سیستم پاسخ خودکار، ontologies و سیستم‌های کنترل پیچیده، تغییر کرد و محیط‌های Prolog مدرن و با حمایت از ایجاد واسط کاربر گرافیکی، به عنوان برنامه‌های اداری و شبکه.. معرفی گردید و الحاقات بعدی از Prolog که توسط تیم اصلی ایجاد گشت محدودیت توانایی در منطق برنامه نویسی را در پیاده سازی از بین بردند.
زمزمه‌های ایجاد یک زبان منطق گرا از دهه ۷۰ میلادی از شمال آمریکا شکل گرفت. بعداً در نسل پنجم رایانه‌ها نیز از پرولوگ برای نوشتن کرنل سیستم‌عامل نیز در ایجاد پروژه سیستم FGCS استفاده شد.

برنامه پرلوگ مجموعه‌ای از روابط است که توسط بندهای خاص تعریف شده‌اند . این بندها محدود به بندهای horn و تورینگ است که زیر مجموعه کاملی از منطق منظور اول است (first-order predicate logic) . بندها به دو دستهٔ قوانین و حقیقت‌ها تقسیم می‌شوند . یک مثال از قانون: Head :- Body. سر : -- بدن است. سر یک عضوی از بدن است . و بعد با پرس و جوهای انجام شده با توجه به قوانین موجود و حقایق اولیه نتایج ثانویه که حقایق جدیدی هستند شکل می‌گیرد. پرس و جوها می‌توانند براساس لیست‌های پیوندی نیز باشد و طبق قوانین از پیش تعیین شده نتایجی را در اختیار کاربر گذاشت . مثل اندازه لیست . عنصر آخر لیست و ... . بهمین خاطر مجموعه‌ای از کتابخانه‌های این زبان شکل گرفته است و در راستای آن هم دستورهایی برای چاپ داده‌ها و امثال آن شکل گرفته است .

 

رای بهره وری از کد Prolog معمولاً به صورت کد ماشین انتزاعی ترجمه می‌شود و اغلب تحت تاثیر مجموعه دستورات ثبت نامی براساس ماشین انتراعی وارن (Warren Abstract Machine (WAM)) است.برای پیاده سازی انتزاعی متناسب به نوع اصطلاحات و اطلاعات در زمان کامپایل است. برای ترجمه بهتر و نزدیک تر بودن به زبان ماشین واقعی برای عملکرد بهتر نیاز به تحقیقات مبتنی بر جامعه منطقی برنامه ریزی شده است که دو کار اساسی براساس قواعد منطقی انجام می‌دهد یک باینری کردن عبارات و بندها و دیگری فراهم کردن پشته مبتنی بر ماشین مجازی.در نسل پنجم سعی شده است ماشین‌ها و سیستم‌های مبتنی بر پرلوگ نیازهای سخت‌افزاری این نوع برنامه سازی منطقی را نیز فراهم سازند تا سرعت اجرای آن هزاران برابر شود. بعلاوه این پرلوگ این توانایی را نیز دارد که با پردازش موازی بندها سرعت را بهبود بخشد.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: معرفی زبان های برنامه نویسی ,
تاریخ : پنج شنبه 9 مرداد 1393 بازدید : 360 نویسنده :  
تاریخ : شنبه 14 تير 1393 بازدید : 257 نویسنده : محمد زارعی 

 

برنامه InstallShield یکی از قویترین نرم‌افزارهای ساخت برنامه‌های نصب برای ویندوز است. این برنامه بهمراه WISE تنها نرم‌افزارهای مورد تایید مایکروسافت برای ساخت برنامه‌های نصب تحت سیستم عامل‌های این شرکت میباشند. InstallShield تاکنون در نگارش‌های مختلفی عرضه شده است.
هر برنامه‌ای به هر زبانی که نوشته شده باشد به یک برنامه نصب احتیاج دارد تا روی کامپیوترهای دیگر اجرا شود. در این مقاله نحوه ساخت یک برنامه نصب توسط InstallShield را یاد خواهید گرفت.


حجم:1.93MB

دانلود



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
تاریخ : جمعه 13 تير 1393 بازدید : 857 نویسنده : سجاد علوی 

با عرض سلام _ در این پست نحوه پیاده سازی و طراحی محیط نرم افزار با استفاده از فتوشاپ را برای شما عزیزان 

قرار داده ام . امیدوارم این آموزش گامی بزرگ در جهت طراحی محیطی کاربر پسندتر با گرافیک بیشتر باشد .

نوع فایل : PDF

حجم فایل : 1.7 MB



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش,طراحی,گرافیک نرم افزاری ,
تاریخ : دو شنبه 9 تير 1393 بازدید : 1333 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

                                                   به نام خداوند بخشنده مهربان 

با سلام خدمت تمامی دوستان و دانشجویان و اعضای محترم گروه آندروید . طی بررسی های انجام شده و نبود یک جزوه کم حجم و ساده برای فراگیری زبان اندروید بر این شدم تا مقدمات آندروید را با سطح علمی خود جمع بندی کرده و کتاب الکترونیکی حاظر را که بر مبنای مقدمات آندروید و تجربیات بنده است را در اختیارتان قرار دهم .

امید است که مورد رضایت شما واقع شود .



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , , , ,
تاریخ : شنبه 7 تير 1393 بازدید : 429 نویسنده :  

همانطور که می دانید یکی از راه هایی که می توانید از آن برای فروش محصولات و حتی خدمات خود استفاده کنید، استفاده از اینترنت و دنیای آنلاین است. اینکه روز به روز در حال مجازی تر شدن هستیم بر هیچ کس پوشیده نیست و قطعا صاحب کسب و کارهایی که در دنیای واقعی در حال فعالیت هستند، این روزها هوشمندانه به فکر یک کانال آنلاین برای راه اندازی کار خود هستند. چرا که می دانند که در آینده ای نه چندان دور باید بیشتر درامد خود را از دنیای آنلاین کسب کنند. از طرفی جذب مشتری در دنیای وب نیاز به تبلیغات دارد و باید روال خاص خود را دنبال کند. البته توجه داشته باشید که منظور ما از تبلیغات، صرفا استفاده از بنر در سایت های دیگر نیست! حتی منظور ما استفاده از تبلیغات کلیکی نیست! خوشبختانه شما می توانید به راحتی، این روزها با ایجاد یک کمپین و دعوت کاربران به آن تبلیغ محصولاتتان را فراتر از یک بنر و متن ساده انجام دهید! کمپین شما وبلاگ تان است و این وبلاگ است که سود سایت شما را بالا می برد. توجه کنید که منظور ما از وبلاگ صرفا این نیست که شما از یکی از سرویس های وبلاگ دهی برای معرفی محصولاتتان استفاده کنید! بلاگ سایت در واقع اشاره به بخشی از سایت دارد که در آن به فعالیت های نوشتاری و … به منظور معرفی محصولاتتان می پردازید. این بخش می تواند به صورت زیر دامنه مثل www.blog.sitename.com باشد یا اینکه به صورت یک دسته از سایت مثل: www.sitename.com/blog باشد! پس مفهوم وبلاگ سایت را اول بدانید و بعد به سراغ سود وبلاگ نویسی برای کسب و کار برویم . متخصصان در این زمینه سود هایی را برای وبلاگ نویسی شمرده اند که ما امروز به اختصار آن ها را به شما نشان می دهیم!

وبلاگ نویسی موجب افزایش بازدید کننده روی سایت می شود

وقتی که شما در حال نوشتن و بسط دادن موضوعاتی هستید که کاربران و مشتریانتان بدان نیاز دارند قطعا در حال کاشتن طلا در وبلاگ سایت خود هستید! یعنی چی ؟ این در واقع به این اشاره دارد که کاربران و مشتری ها و کسانی که برای شما به عنوان یک فرصت محسوب می شوند قطعا سوالات و یا چالش هایی در زمینه محصول و خدمات دارند و گاها در حال سرچ هستند. پس شما با پرداختن به این محتوا که به محصول و خدمات مربوط می شود در حال کشاندن و جذب کاربرانی هستید که صد در صد به عنوان یک فرصت محسوب می شوند! در واقع یعنی در حال شلوغ کردن وبلاگتان نیستید بلکه تمام کاربرانی که جذب می کنید، همه به خدمات و محصولات مرتبط هستند و می توانید امید سود بیشتری داشته باشید! پس با نوشتن در مورد هر آنچه که به فروش گذاشته اید، می توانید تعداد بازدید کننده و از طرفی مشتری هایتان را بیشتر کنید!

تقویت فعالیت شما در شبکه اجتماعی با بلاگ نویسی

شبکه های اجتماعی در واقع مکان هایی هستند که شما به عنوان یک فروشنده می توانید از آن بسیار استفاده کنید چرا که کاربران بسیار زیادی در آن جا در حال فعالیت هستند و شما می توانید، به راحتی از این پتانسیل استفاده کنید مخاطبین خاص محصول و خدماتتان را جذب کنید! در شبکه های اجتماعی با پرداختن به محصولات می توانید به راحتی در دید عموم قرار بگیرید و بلاگ نویسی هم به عنوان سوخت شبکه اجتماعی تان محسوب می شود. از طرفی، با استفاده از امکان نمایش در موتور جستجو می توانید به راحتی، نتایج کار خود را در موتورهای جستجو ثبت کنید و حتی از این راه هم کاربران را به خود جذب کنید! پس به وبلاگ نویسی خود بهتر از قبل ادامه دهید! وب سایت ادمین یار به شما کمک می کند تا بتوانید محتوای سایتتان را بهینه کنید تا بتوانید از تمام کانال ها سود روانه سایت خود کنید! برای این منظور به خدمات ادمین یار مراجعه کنید

بلاگ نویسی یک سرمایه گذاری است!

زمانی که شما می خواهید بلاگ نویسی کنید نباید به دنبال یک روش ساده باشید! یک بلاگ نویسی قوی مستلزم صرف وقت و هزینه است! اگر خودتان مدیریت این کار را بر عهده دارید باید بتوانید با اشراف روی موضوع به دنبال چالش ها باشید و در مورد آن ها بنویسید این شاید زمانی از شما بگیرد! به عنوان مثال شاید عصر جمعه بخاطر پرداختن به وبلاگ نتوانید با دوستان و اعضای خانواده به تفریح بروید! اما این سود هایی دارد! اگر هم می خواهید تولید محتوایتان را برونسپاری کنید قطعا باید هزینه کنید! پس سرمایه ای از زمان و وقت خود را از دست خواهید داد اما اگر به طور حکیمانه و دقیق تر دقت کنید می توانید بفهمید که اگر برای نوشتن یک مطلب x تومان خرج می کنید و یا اینکه y ساعت وقت می گذارید؛ این مطالب می تواند به میزان n*x + n*y برای شما سود داشته باشد ( به جای n میزان روزهای عمر بلاگ را قرار دهید) چرا که شما یک مطلب می نویسید و این می تواند تا سال ها تبلیغ کننده ی پر سودی برای شما باشد. پس هر گز فکر نکنید که این از سود شما می کاهد! پس بیاد داشته باشید که بلاگ نویسی یک نوع سرمایه گذاری است!



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: مقالات,آی تی ,
تاریخ : پنج شنبه 22 خرداد 1393 بازدید : 707 نویسنده : سجاد علوی 

کتاب آموزشی برنامه نویسی به زبان سی شارپ

تعداد صفحات : 528 صفحه

زبان : فارسی

حجم و نوع کتاب : PDF - 7.13 MB

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: #C , سی شارپ , آموزش ,
تاریخ : جمعه 2 خرداد 1393 بازدید : 836 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 
تاریخ : شنبه 13 ارديبهشت 1393 بازدید : 416 نویسنده : محمد زارعی 

شما نیز با من موافقید که مرورگر گوگل کروم ؛ در جاده موفقیت و محبوبیت گام بر می دارد و روز به روز به استفاده کنندگان این مرورگر قدرتمند اضافه می گردد.در طرف دیگر میدان ؛ در نقطه مقابل گوگل کروم ؛ مرورگر موزیلا فایر فاکس را داریم که روزی بسیار محبوب بود ولی حالا از دوران اوجش فاصله گرفته است.البته امروزه هستند افرادی که طرفدار این مرورگر می باشند و از طرفداران پروپاقرص آن به شمار می آیند.حتی دیده شده که میان طرفداران گوگل کروم و موزیلا فایرفاکس بحث و جدل نیز بوده است و هر کدام مرورگر خودشان را برتر می دانند.البته  اگر بخواهیم نگاهی به آمار داشته باشیم ؛ همگی اعداد و ارقام به دست آمده ؛ حکایت از افزایش ترافیک استفاده از مرورگر گوگلی دارند ! آمار به دست آمده از موزیلا فایرفاکس چندان رضایت بخش نیست و عملا این مرورگر با اُفت کاربر همراه شده است.آخرین آمارهای منتشر شده توسط Net Application گویای افزایش محبوبیت کروم بین کاربران ایرانی است.روند رو به رشد مرورگر گوگل کروم نوید از این دارد که شاید روزی برسد که همه کاربران از این مرورگر در وب گردی های خود استفاده نمایند.در حال حاضر طبق آمار منتشر شده از Net Applications ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ دومین مرورگر برتر از لحاظ میزان استفاده‌ کاربران می باشد.دقیقا اگر بخواهم برایتان بگویم ؛ طبق اعداد و ارقام به دست آمده از Net Applications ؛ ٪۱۷٫۹ از کاربران دنیای اینترنت ؛ جهت وبگردی های خود تنها از مرورگر گوگل کروم استفاده می کنند.درست ماه ژانویه میلادی بود که ؛ گوگل کروم توانست مرورگر موزیلا فایرفاکس را پشت سر گذارد و جایگاه دومین مرورگر را از آنِ خود نماید.از ماه ژانویه تا حال ؛ این رتبه ثابت بوده است و همان طور که در سطر آغازین اشاره داشتم ؛ همچنان مرورگر گوگل کروم در جاده موفقیت و خوشبختی گام بر می دارد !!!

وزیلا فایر فاکس نیز در ماه میلادی ای که گذشت ؛ از ۱۷٫۲% با کاهش دو دهم درصدی ؛ به ۱۷% رسید.شاید میزان پیشرفت و محبوبیت این دو مرورگر را بتوانیم به خودروهایی تشبیه کنیم که در جهت عکس هم دیگر حرکت می کنند ! چرا که ماه آوریل سال ۲۰۱۳ میلادی ؛ مرورگر گوگل کروم ؛ ۱۶٫۳ درصد از ترافیک کل وب گردی را به خود اختصاص داده بود و سوم بود.در همان زمان یاد شده ؛ مرورگر موزیلا فایرفاکس با ۲۰٫۳ درصد جایگاه دومی را در اختیار داشت.با این که این فاصله بسیار زیاد بود ؛ اما سرانجام مرورگر گوگل کروم توانست از رقیبش پیشی بگیرد و جایگاه آن را مال خود کند.آن قدر سرگرم بحث مقایسه این دو مرورگر شدیم که یادمان رفت به رتبه اول این آمار نیز بپردازیم !!! رتبه اول را مرورگر اینترنت اکسپلورر مایکروسافت با در دست داشتن ۵۷٫۸ درصد به خود اختصاص داده است ! این مرورگر نیز ؛ در مقایسه با ۵۵ درصد ماه آوریل سال گذشته میلادی ؛ آمار خوبی را به خود اختصاص داده است و پیشرفت مناسبی را داشته است. 

» منبع : cnet«



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , اخبار آی تی , ,
تاریخ : جمعه 12 ارديبهشت 1393 بازدید : 957 نویسنده : سجاد علوی 

حل تمرینات کتاب برنامه سازی پیشرفته

رشته کامپیوتر

تالیف و تدوین : دکتر احمد فراهی 

- لینک دانلود به روز شد .

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
تاریخ : شنبه 9 فروردين 1393 بازدید : 457 نویسنده : محمد زارعی 

مشخصات:

آموزش كامل برنامه نويسي پايگاه داده در سي شارپ به زبان اصلي در وبسایت قرار گرفته شده.

حجم فايل:15.8مگابايت

فرمت:Pdf

دانلود



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , آموزش دروس دانشگاهی , ,
:: برچسب‌ها: SQL ,
تاریخ : پنج شنبه 7 فروردين 1393 بازدید : 899 نویسنده :  

اندروید (در فارسی آندرویید هم تلفّظ می‌شود) (از یونانی: به معنای مَرد، انسان، شبه آدم یا رُبات)، (به انگلیسی:Android) نام سیستم‌عاملی است که گوگل برای تلفن همراه و لوح‌رایانه و هم اکنون برای تلویزیون نیز عرضه می‌نماید و با همکاری ده‌ها شرکت بر روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید قرار می‌دهد. اندروید بر پایهٔ هسته لینوکس ساخته شده‌است.

ویژگی‌های اندروید

  • اندروید تمامی تکنولوژی‌های اتصال (=Connectivity) شامل GSM/EDGE, CDMA, EV-DO, UMTS, بلوتوث و وای-فای را پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید از فرمت‌های مختلف فایل‌های مالتی مدیا مثل MPEG-۴, H.۲۶۴, MP3, AAC, AMR, JPEG, PNG, GIF پشتیبانی می‌کند.
  • اندروید برای ارسال پیغام‌های متنی یا همان اس ام اس (SMS) از فرم‌های SMS, MMS و XMPP پشتیبانی می‌کند.
  • مرورگر موجود در اندروید بر اساس فریم ورک اوپن سورس WebKit توسعه یافته‌است.
  • اندروید برای ذخیره داده‌ها و مدیریت بانک‌های اطلاعاتی سبک از نرم‌افزار SQLite استفاده می‌کند.
  • تمام برنامه‌های اندروید به زبان جاوا نوشته می‌شوند. برای اجرای برنامه‌های جاوایی روی این سیستم عامل، کدهای جاوا به کدهای Dalvik تبدیل می‌شوند و سپس روی ماشین مجازی جاوایی (Dalvik virtual machine) اجرا می‌شوند.
  • ابزارهای مختلف اندروید برای توسعه دهندگان به راحتی در دسترس است و توسط شرکت گوگل پشتیبانی می‌شوند. این ابزارها شامل کتابخانه‌ها، خطایاب، شبیه‌ساز گوشی و یک پلاگین برای اکلیپس است.
  • اندروید از سخت‌افزارهای مختلف همچون جی پی اس و دوربین‌های متنوع پشتیبانی می‌کند.
  • تصاویر و فایل‌های گرافیکی بوسیله OpenGL پردازش می‌شوند که کیفیت بالاتری خواهند داشت.
  • با استفاده از تکنولوژی نسبتاً جدید شرکت Adobe با نام AIR نیز می‌توان به توسعه برنامه‌های کاربردی تحت این سیستم عامل پرداخت.

دوستان برای دانلود کتاب الکترونیکی کلیک کنید :

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب ,
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 بازدید : 670 نویسنده : سجاد علوی 

جهت دانلود بر روی تصویر زیر کلیک کنید :

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 827 نویسنده : سجاد علوی 

آی‌اواس (به انگلیسی: iOS) (در گذشته iPhone OS) یک سیستم عامل تلفن همراه است که در ابتدا برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اپل مجوز استفاده از آی‌اواس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. اپ استور در ۶ مارس ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ اپلیکیشن بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار دانلود شده‌اند. در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶% از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت، پایین‌تر از اندروید گوگل و سیمبین نوکیا. این سیستم‌عامل در ماه مه ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹% از مصرف داده‌های وب تلفن همراه (از جمله استفاده از آی‌پاد تاچ و آی‌پد) را به خود اختصاص داد.

رابط کاربری آی‌اواس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از: switchesو slidersو buttons تشکیل شده‌است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند. تعامل با سیستم عامل حرکاتی را شامل می‌شود از این جمله حرکات می‌توان: swipe, tap, pinch, reverse pinch که هر کدام از این‌ها تعاریف خاصی را در چارچوب IOS سیستم عامل و رابط کاربری چند لمسی آن را دارا می‌باشند.. شتاب سنج داخلی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که برای پاسخ به تکان دادن دستگاه (یکی از نتایج شایع ان دستور خنثیسازی است) و یا چرخش آن را به سه بعد (یکی از نتایج شایع ان تعویض از عمودی به افقی است).

modeiOS از OX مک مشتق شده‌است، که با آن که سهام آن به بنیاد داروین تعلق دارد، و در نتیجه اینسیستم عامل شبه یونیکس از طبیعت است.

در IOS، چهار انتزاع لایه وجود دارد: لایه هسته سیستم عامل، لایه هسته خدمات، لایه رسانه‌ها، و کاکائو لایه لمسی است. نسخه کنونی سیستم عامل ۵٫۱٫۱ با استفاده از حدود ۸۶۰ مگابایت ذخیره سازی دستگاه که با مدل‌های دیگر متفاوت است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , برنامه نویسی ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 765 نویسنده : سجاد علوی 

دوستان در این بخش برای شما کتاب کامل و فوق العاده پاسکال را قرار داده ام که امیدوارم مورد پسند دوستان واقع گردد.

برای دانلود کلیک کنید.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
:: برچسب‌ها: جزوه , جزوه هاي دانشگاه پيام نور , آموزش ,
تاریخ : دو شنبه 28 بهمن 1392 بازدید : 7480 نویسنده : محمد زارعی 

جزوه مباني علوم رياضي براي رشته هاي دانشگاه پيام نور

مشخصات

سال انتشار: 1389

تاليف:

دكتر محمدحسين بيژن زاده، دكتر محبوبه حسيني يزدي، دكتر شهريار فرهمند راد، دكتر محمد چايچي

 

دانلود

توضيح: براي باز كردن و خواندن جزوه بايد از Pdf Reader استفاده كنيد.



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: جزوه , جزوه هاي دانشگاه پيام نور , مباني علوم رياضي , جزوه مباني علوم رياضي ,
تاریخ : پنج شنبه 17 بهمن 1392 بازدید : 546 نویسنده : محمد زارعی 

گرمای بیش از حد، تخلیه‌ی بار الکتریسته ساکن بر اجزاء کامپیوتر مثل IC ها و CPU، نوسانات ولتاژ، اکسیده شدن، از بین رفتن حرارت پیکسل‌ها در اثر حرارت بالا، بعضی از مواردی هستند که باعث می‌شوند کامپیوتر کار خود را به درستی انجام ندهد.



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد